Účetnictví nestátních zdravotnických zařízení.

Lékaři se při své činnosti setkávají se specifickými účetními a daňovými problémy, které jsou pro ně další administrativní zátěží, se kterou se musejí potýkat. Proto je výhodné svěřit vedení účetnictví externí firmě, která se na tyto odlišnosti specializuje.

Může se jednat o například:

- pro plátce DPH platby od zdravotních pojišťoven jako plnění osvobozené od DPH podle § 58 zák. 235/2004 Sb.

- nárok na odpočet daně z přidané hodnoty v krácené výši a použití koeficientu pro vypořádání daně v krácené výši

- evidence školenců rezidenčních programů Ministerstva zdravotnictví a sledování jejich nákladů

eventuelně dalších povinností vyplývajících ze zákona o účetnictví a ze zákona o daních z příjmů.

• Posunutí termínů Přiznání k dani z příjmů

2.2.2021

Přiznání k dani z příjmu mohou být nově podána (a zaplacena) až do 3. 5. 2021, pokud je podání v papírové podobě, pokud je podáváte elektronicky, pak se lhůta posouvá ještě o měsíc později, tedy do 1.června.

• Změny v důchodovém a nemocenském pojištění od roku 2021

16.12.2020

Od roku 2021 se navyšuje rozhodný příjem pro zaměstnání malého rozsahu a to na částku 3500,- Kč. Zvyšuje se také redukční hranice pro výpočet nemocenské a náhrady mzdy v případě dočasné pracovní neschopnosti.

• Daňová uznatelnost testů na koronavirus

10.10.2020

Náklady na testy na koronavirus za zaměstnance, i ty, které byly dobrovolné, jsou daňově uznatelným nákladem. Tato uznatelnost se vztahuje i na OSVČ, pokud prokáží, že testování souvisí s jejich podnikatelskou činností.