Účetnictví nestátních zdravotnických zařízení.

Doktor

Lékaři se při své činnosti setkávají se specifickými účetními a daňovými problémy, které jsou pro ně další administrativní zátěží, se kterou se musejí potýkat. Proto je výhodné svěřit vedení účetnictví externí firmě, která se na tyto odlišnosti specializuje.

Může se jednat o například:

- pro plátce DPH platby od zdravotních pojišťoven jako plnění osvobozené od DPH podle § 58 zák. 235/2004 Sb.

- nárok na odpočet daně z přidané hodnoty v krácené výši a použití koeficientu pro vypořádání daně v krácené výši

- evidence školenců rezidenčních programů Ministerstva zdravotnictví a sledování jejich nákladů

eventuelně dalších povinností vyplývajících ze zákona o účetnictví a ze zákona o daních z příjmů.

• Příspěvek zaměstnancům na knihy

13.8.2012

Od začátku roku 2019 se rozšiřuje okruh daňově zvýhodněných benefitů o příspěvky na tištěné knihy včetně obrázkových knih pro děti. Taková nepeněžní plnění jsou pak na straně zaměstnance osvobozena od daně.

• Od 1.10.2019 se změnil postup při výpočtu DPH

13.8.2012

Prvního října nabyla účinosti novela zákona o DPH. Mění se postup při zaokrouhlování DPH metodou "shora", při které se daň a základ daně počítají z částky odpovídající výši úplaty, která je včetně daně.