Účetnictví nestátních zdravotnických zařízení.

Lékaři se při své činnosti setkávají se specifickými účetními a daňovými problémy, které jsou pro ně další administrativní zátěží, se kterou se musejí potýkat. Proto je výhodné svěřit vedení účetnictví externí firmě, která se na tyto odlišnosti specializuje.

Může se jednat o například:

- pro plátce DPH platby od zdravotních pojišťoven jako plnění osvobozené od DPH podle § 58 zák. 235/2004 Sb.

- nárok na odpočet daně z přidané hodnoty v krácené výši a použití koeficientu pro vypořádání daně v krácené výši

- evidence školenců rezidenčních programů Ministerstva zdravotnictví a sledování jejich nákladů

eventuelně dalších povinností vyplývajících ze zákona o účetnictví a ze zákona o daních z příjmů.

• Daňová uznatelnost testů na koronavirus

10.10.2020

Náklady na testy na koronavirus za zaměstnance, i ty, které byly dobrovolné, jsou daňově uznatelným nákladem. Tato uznatelnost se vztahuje i na OSVČ, pokud prokáží, že testování souvisí s jejich podnikatelskou činností.

• Zálohy na silniční daň opět platí

21.4.2020

Končí prominutí úroků za pozdní platby záloh na silniční daň. Do 15.října je tedy nutno zaplatit nejen třetí splátku zálohy na silniční daň, ale také tu první a druhou, pokud ještě zaplaceny nebyly.

• Skončily úlevy v oblasti DPH

13.8.2012

S koncem července skončilo i automatické prominutí pokut za pozdní podání kontrolního hlášení.